كيفية التسجيل في موقع وزارة القوي العاملة | للعمالة الغير منتظمة للحصول علي 500 جنية المنحة الاستثنائية

اكتب تقييمك للمنتج
في الموضوع ده هنعرفكوا ازاي تسجلوا بيانتكوا علي موقع وزاراة القوي العاملة للحصول علي المنحة الاستثنائية وهي ال 500 جنية وانتوا في البيت

تفاصيل المنتج

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة 


التسجيل علي موقع وزارة القوي العاملة

التسجيل علي موقع وزارة القوي العاملة


تسجيل العمالة الغير منتظمة
تسجيل العمالة الغير منتظمة

تسجيل العمالة الغير منتظمه
تسجيل العمالة الغير منتظمه
تسجيل العماله الغير منتظمه

تسجيل العمالة الغير منتظمة علي موقع وزارة القوي العاملة
تسجيل العمالة الغير منتظمة علي موقع وزارة القوي العاملة
تسجيل العمالة الغير منتظمة علي موقع وزارة القوي العاملة

المنحة الاستثنائية

اهلا بكم متابعي موقع قطع غيار أونلاين



موضوع انهرده هيبقي عن انك ازاي تقدر تسجل بيناتك الشخصية علي موقع وزاراة القوي العاملة عشان تاخد المنحة الاستثانئية , والي هي 500 جنية وانتوا في البيت من غير متنزلوا الشارع , والشروط الواجب توافرها للحصول علي هذه المنحة .

طبعا بسبب ظهور فيروس كورونا في مصر الفترة الأخيرة , ف الدولة أتخذت بعض الأجراءات للحد من انتشاء وباء فيروس كورونا . 

1- الي زي حظر التجوال :- الي بينص علي أن جميع المحالات التجارية تغلق تماماً يومي الجمعة والسبت وتعمل باقي أيام الأسبوع من الساعة 6 صباحا حتي الساعة الخامسة مساءً ماعدا الصيدليات والسوبر ماركت ومحالات البقالة والمخابز تعمل علي مدار ال (24) الأربع وعشرون  ساعة , وحظر تجوال للمواطنين في وسائل الموصلات العامة والخاصة ابتداء من الساعة السابعة مساءً حتي الساعة السادسة صباحاً .


2- ومنع التجمعات :- عن طريق اغلاق جميع المقاهي علي مدار ال 24 ساعة .



فا أكثر فئة تضررت من هذه القرارات وهي فئة ( العمالة الغير منتظمة ) :- يعني الناس الي بتشتغل باليومية , والناس الي ملهمش تأمين , وملهمش داخل ثابت .


العمالة الغير منتظمة وتشمل جميع المهن وجميع العمالة المتضررة من وباء فيروس كورونا .

فا طبعا في ناس كتيرة جدا مش عارفين يسجلوا بيناتهم في موقع وزاراة القوي العاملة , وفي ف بعض القري والمدن متطوعين ولجان شعبية بتسجل للناس بيناتهم علي موقع وزاراة القوي العاملة , وبسبب العدد الكبير الي بيسجل بيناته لان في حوالي 14 مليون عامل غير منتظم علي مستوي الجمهورية , ف في ناس مبتلحقش ومبتعرفش تسجل بيناتها , وفي ناس بتخاف تخرج من بيوتهم بسبب خوفهم من فيروس كورونا .

ف انهرده جبنالكم الحل منعا لحدوث التجمعات والتكدسات ف جبنالكم الطريقة وهتعملها في البيت من غير متنزل  وهي الطريقة الي من خلالها تقدر تسجل بيناتك علي موقع وزاراة القوي العاملة .


شاهد الفيديوا


طبعا مفيش بيت في مصر مفيش فية  نت وجهاز كمبيوتر أو لاب توب أو موبايل عليه باقة نت , ف تعالوا معانا نعرفكوا الطريقة أو ممكن تشوف الفيديوا .

ده موقع وزاراة القوي العاملة دوس هنا للدخول لموقع وزاراة القوي العاملة

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdSmkMQbEbn1xzU8DXnAZGrlZ25TOQrEkIodocI8NqKgR_ByA/viewform

بعد م هتدوس علي الموقع هيفتحلك الصفحة الي بتسجل فيها بيناتك .

1- أول خانه هتظهرلك وهي خانة (الأسم الرباعي) :- هتكتب فيها اسمك رباعي زي مهو مكتوب في البطاقة .

2- تاني خانة وهي خانة (الرقم القومي) :- هتكتب فيها الرقم القومي بتاعك الي موجود في البطاقة ال هو ال 14 رقم هتكتبه من الشمال لليمين .

3- تالت خانة وهي خانة (النوع) :- وهتختار فيها اذا كنت ذكر أو أنثي .

4- رابع خانة وهي خانة (رقم الهاتف) :- وهتكتب فيها رقم تليفون موبايل يكون شغال عالطول ( عشان لو البينات طلعت صح هيتصلوا بيك علي الرقم الي هتحطه ) .

5- خامس خانة وهي خانة (المحافظة) :- هتدوس عليها وتختار المحافظة الي انت منها .

6- سادس خانة وهي خانة (العنوان) :- هتكتب فيها العنوان زي مهو مكتوب في البطاقة .

7- سابع خانة وهي خانة (النشاط التابع لة) :- وهتختار فيها مهنتك تابعة لأي نشاط .

8- ثامن خانة وهي خانة (المنهة) :- وهتختار فيها مهنتك الي انت بتشتغلها .

9- تاسع خانة وهي خانة (الموقف من التأمين) :- وهتختار فيها انت تابع لتأمين أيه ولو مش متأمن عليك أختار أخر حاجه اسمها (غير مقيد) .

10- عاشر خانة وهي خانة (موقف العمل الحالي) :- وهتختار فيها اذا كنت بتشتغل دلوقتي  ولا لاء .

11-  خانة وهي خانة (بيانات الشكوي أو الطلب) :- ودي هتكتب فيها شكوتك او حالتك يعني توصفلهم انت كنت بتشتغل ايه وبسبب قرارات الحظر انت تضررت قد ايه وكده يعني .

12- وهتلاقي في الأخر كلمة (ارسال) دوس عليها .

13- وكده يبقي انت خلاص سجلت بيناتك علي موقع وزارة القوي العاملة , وتستني هما هيراجعوا البيانات دي وان كنت تستحق المنحة الاستثنائية هيكلموك .


نتمني ان يكون الشرح عجبكوا 

متخرجوش من بيوتكوا 
التزموا الحظر
خافوا علي نفسكم وعلي الي بتحبوهم

ربنا يعدي الفترة دي علي خير ونخلص من فيروس كورونا 

المزيد من المنتجات

7808656821550603956

تقييمات المستخدمين

هل تحتاج للمساعدة؟

الاسم

*

محتوي الرسالة *

رقم الحساب أضف إلي العربة أضف إلي مُفضلتي إضافة العنوان تطبيق تصنيف عنوان الفاتورة والشحن عنوان الفاتورة تفاصيل الفاتورة إلغاء عربة التسوق الدفع عند الاستلام متابعة الشراء محفظة الهاتف اسم الشركة الدولة كود الخصم قيمة الخصم كود الخصم بيانات العميل تحويل بنكي البريد الإلكتروني البريد الإلكتروني... البريد الإلكتروني الاسم الأول الضريبة شحن مجاني لا توجد الرئيسية البحث في المتجر ... إلي العربة الاسم الأخير رابط المنتج يمكنك الدفع مباشرة إلى حسابنا البنكى، يرجى إستخدام رقم الطلبية كمرجع للدفع. لن يتم شحن طلبك إلا بعد إتمام عملية الدفع و استلام قيمة الطلب في حسابنا محتوي الرسالة طريقة الدفع الاسم رقم الطلب لا توجد منتجات مطابقة لكلمات البحث خصم تفاصيل الطلب رقم الطلب ملاحظات للبائع اطلب بواسطة واتساب تفاصيل حسابنا البنكي غير متوفر الصفحة غير متوفرة الدفع بواسطة باي بال. يمكنك الدفع بواسطة بطاقة الائتمان الخاصه بك إذا لم يكن لديك حساب علي باي بال تحويل UPI يمكنك الدفع بواسطة تحويل إلكتروني UPI من خلال مسح أكواد QR الخاصة بحساباتنا في PayTM أو PhonePe أو Gpay يمكنك الدفع عن طريق التحويل الإلكتروني UPI من خلال مسح أكواد QR التالية. يرجى إستخدام رقم الطلبية كمرجع للدفع. لن يتم شحن طلبك إلا بعد إتمام عملية الدفع و استلام قيمة الطلب في حسابنا قم بدفع قيمة الطلبية نقدًا عند استلام الشحنة من مندوب الشحن طريقة الدفع رقم الهاتف تأكيد الطلب يمكنك إرسال قيمة الفاتورة إلي حسابنا علي محفظة الهاتف علي هذا الرقم الرقم البريدي السعر طباعة متابعة الشراء المنتج العدد التفاصيل حذف حذف إرسال هل تريد الشحن إلي عنوان أخر؟ عنوان الشحن تكلفة الشحن تكلفة الشحن تم حذف بعض المنتجات أو تم ضبط المتجر في الوضع خاص. الرجاء إعادة المحاولة لاحقًا أو الاتصال بمسؤل الموقع بعض المنتجات لا تحتوي علي أسعار. الرجاء إعادة المحاولة أو الاتصال بمسؤل الموقع لتحديث البيانات عذرًا، الصفحة التي تبحث عنها غير موجودة Sort Code اشتراك الإجمالي بعد الخصم قيمة المنتجات شكرًا لك، تم تأكيد الطلب وجاري العمل عليه. يرجي طباعة هذه الصفحة والاحتفاظ بجميع البيانات الورادة فيها وارسالها علي رقم الواتس أب 01004898842 شكرًا لك، تم تأكيد طلبك وجاري العمل عليه. ولكن حدثت مشكلة أثناء الطلب. لذا يرجي طباعة هذه الفاتورة وإرسالها إلي مسؤل الموقع من هنا. لا توجد منتجات في عربة التسوق لا توجد منتجات مُفضلة لديك كود الخصم غير صحيح يمكنك استخدام محرك البحث لمساعدتك في الحصول علي ما تريد الإجمالي المدينة تحديث العربة عرض جميع المنتجات في عربة التسوق عرض مُفضلتي تم اضافته إلي عربة التسوق تم اضافته إلي المُفضلة مُفضلتي تفاصيل الطلب
لقد قرأت و أوافق علي شروط و أحكام المتجر